The golden island Krk (dag 9)

11 september 2016 - Krk, Kroatië

Deze morgen na een opnieuw zeer lekker ontbijt, vertrokken we vanuit Irinovac naar het eiland Krk. Volgens de gps een rit van 3u20, zo'n 200km.

IMG_0344IMG_0346

Het binnenland van Kroatië ziet er prachtig uit, veel groene regio's en zo, maar helaas zijn de wegen in het binnenland minder leuk. Ze zijn wel goed aangelegd, maar zo draaien en keren, ongelofelijk. Na 50 km via deze kronkelende wegen waren we opnieuw zeer blij dat we reispilletjes genoeg in voorraad hadden, en bereikten we dan ook de autosnelweg! Het voordeel van rijden op de regionale wegen en niet op de snelwegen is dat je nog eens iets tegenkomt waar je kan stoppen. Dicht bij de grens van Bosnië-Herzegovina kwamen we regelmatig ruïnes tegen. Soms zag je zelfs nog de kogelinslagen in de muren. Ja ... De oorlog is hier nog niet zo lang geleden ...

IMG_0341IMG_0342

Via de brug die het vasteland met Krk verbindt, reden we richting Baska, onze volgende bestemming. Onmiddellijk zagen we dat ook dit een prachtig plaatsje is.

IMG_0343IMG_0347IMG_0348IMG_0349

We reden onmiddellijk door naar onze B&B waar we de auto parkeerden en dan gingen we te voet naar het strand. Opnieuw een kiezelstrand, dus erg comfortabel liggen is het niet, maar als je moe genoeg bent kan je toch een dutje doen. Rond 18u gingen we terug naar onze slaapplaats en namen we een deugddoende douche. Het zeewater is hier ontzettend zout, waardoor je als je in het water bent geweest, een wit laagje over je hele lichaam hebt. Dus douchen is dan geen overbodige luxe.

's Avonds gingen we eten in een lokaal restaurantje, namen we nog wat foto's en gingen we terug richting B&B. Onderweg konden we nog even lachen met een dame die duidelijk te diep in het glas had gekeken en waggelde over de weg. Doodmoe kropen we in bed, klaar om morgen het eiland Krk te verkennen.

IMG_0356