Tropisch heet ... (dag 11)

13 september 2016 - Pula, Kroatië

Deze morgen na het ontbijt verlieten we de B&B en reden we richting Pula. Pula is de meest zuidelijk gelegen stad in Istrië. Dit konden we merken, want hoe meer we richting Pula reden, hoe hoger de temperatuur steeg. Ons hotel (Resort del Mar) ligt net buiten de stad. Normaal konden we pas inchecken om 16u, maar aangezien het zo warm was, besloten we toch maar even te vragen of we al binnen mochten, eventueel om gewoon aan het zwembad te gaan liggen. Oorspronkelijk stond een bezoek aan de oude stad van Pula op het programma deze namiddag, maar wegens te warm werden de plannen dus gewijzigd.

We hadden geluk en konden onmiddellijk inchecken, ons appartement was reeds beschikbaar. Resort del Mar is een zeer groot complex, maar momenteel is het vrij rustig daar het het einde van het seizoen is.

IMG_0432

Het gerief vloog binnen in ons appartement, de bikini en zwemshort werden aangetrokken, zonnecrème werd gesmeerd en na een hapje te eten installeerden we ons aan het zwembad. Het verfrissende water deed deugd. Verder hielden we het bij wat lezen en zonnen.

Omstreeks 17u gingen we douchen, propere kleren aandoen en vertrokken we richting Pula om dan toch de oude stad te bezoeken. In eerste instantie belandden we is een buitenwijk van Pula waar we ons niet echt veilig voelden. Het leek er een criminele buurt te zijn, dus reden we nog een stukje verder tot dichter bij het oude stadcentrum.

In de binnenstad is het autovrij, maar mooi om te wandelen.

IMG_0427IMG_0425IMG_0423IMG_0422IMG_0420IMG_0419IMG_0403IMG_0405IMG_0406IMG_0412IMG_0413

Toen de avond viel over Pula, keerden we terug richting hotel. We maakten nog een korte wandeling in de buurt van het hotel en gingen dan terug naar ons appartement.

Nu is het voor mij dus nog wat schrijven, Dietmar drinkt een pintje en leest even HLN. Straks tijd voor bedje.

Morgen rijden we naar onze laatste bestemming in Kroatië. Daarna staat ons een lange reis richting België te wachten om af te sluiten met nog een weekendje Molenheide!

Groetjes