Reis naar Boedapest (dag 1)

3 september 2016 - Boedapest, Hongarije

Na 3 uur slapen werden we deze nacht om 01u gewekt door de wekker. Er werd nog vlug een douche genomen om helemaal wakker te zijn, de auto werd verder ingeladen en we waren klaar voor vertrek. Om 01u49 begon ik aan het eerste deel van de rit richting Boedapest, een rit die in totaal 1480km lang zou zijn.

Omdat Dietmar geen zo'n grote fan is van in het donker rijden, besloot ik om die eerste uren te rijden zodat mijn liefste nog een dutje kon doen. Helaas kwam van dat dutje niet veel in huis, slapen in de auto is een moeilijke zaak voor Dietmar. Na 500 km was het tijd voor een wissel. Ondertussen was de zon opgekomen en was Dietmar helemaal klaar om ook 500 km voor zijn rekening te nemen. Van die tijd weet ik niet zoveel, ik heb een grote 2 uur geslapen.

Om de 2 uur deden we een stop, en om 10u48 waren op zo'n 70km van Oostenrijk. Tijd om een vignet te kopen en terug te wisselen van plaats. Ik reed nog zo'n 250km tot we net voor de grens van Hongarije kwamen. Daar kochten we opnieuw een vignet om dan door te rijden naar onze eindbestemming (we moesten wel nog even een pipistop maken voor mij :-) want op zo'n 150km voor Boedapest was mijn blaas vol).

Uiteindelijk kwamen we om 17u45 ongeveer aan in Boedapest. We hadden nooit verwacht dat we hier zo vroeg zouden zijn, de weers - en verkeersomstandigheden waren ons gunstig gezind.

Na een hapje te eten en een goeie cocktail te drinken gingen we onze studio verkennen. Na wat moeite om onze verblijfplaats terug te vinden, konden we de sleutel in ontvangst nemen.  Mooie, grote ruimte, modern, vrij recent vermoeden we. De auto werd een beetje uitgeladen (kleding en materiaal voor 2 dagen), de frigobox werd geleegd en alles werd in de koelkast gestoken en daarna maakten we nog een wandeling.

Boedapest by night is prachtig. Onmiddellijk waren we onder de indruk van het parlementsgebouw. Na een uurtje rondlopen langs de Donau, besloten we dat het tijd was om terug te keren en vroeg in ons bedje te kruipen!

Morgen een dagje fietsen door Boedapest!

Groetjes

1. Pascale: